loading...
اخبار و سرگرمی
admin بازدید : 1603 نظرات (0)

انشا ماهی در حوض قالی بصورت طنز و غیر طنز

 

از ميان موضوع هاي زير يكي را برگزينيد يک بار با فضای طنز و یک بار با فضای غیر طنز درباره ی آن بنویسید

 

نام انشا: ماهی در حوض قالی

 

صفحه: ۵۵ کتاب مهارت های نوشتاری نهم



تنگ کوچکی دارم که در آن ماهی کوچولویی زندگی می کند  یک روز از ماهی کوچولو سوالی پرسیدم : ماهی کوچولو آرزویی داری که به اون نرسیده باشی؟

 

با این حرف من درد دل او نیز باز شد و گفت : می دانی تو صاحب بسیار خوبی هستی ، به موقع غذایم را می دهی ، به موقع آب تنگ را عوض می کنی ، با من حرف می زنی و خلاصه خیلی خوب از من مواظبت می کنی ، اما …!!!!

 

او وقتی به این جا رسید کمی مکث کرد و ساکت شد  انگار نمی خواست دیگر حرف بزند  به او گفتم : ادامه بده چرا ساکت شده ای ؟ من خیلی دوست دارم بدانم که تو چه آرزویی داری.

 

او گفت : من کسی را ندارم  که وقتی شما در مدرسه هستی ، با آن حرف بزنم و تنهایی حوصله ام سر می رود ،می شود یک ماهی دیگری بگیری تا بتوانم با آن بازی کنم و حرف بزنم

 

من با کمال میل قبول کردم و گفتم : فقط همین؟!ا

 

ماهی کوچولو لحظه ای مکث کرد و گفت : اگر یک خواسته دیگر هم داشته باشم ، قبول می کنی ؟

 

گفتم : بله ! چرا که نه !!!ا

 

در ادامه گفت : می خواهی یک ماهی دیگر بگیری  یه تنگ بزرگتر هم لطفا می خری ، چون در این تنگ کوچک دو ماهی جا نمی شوند

 

این را هم قبول کردم و باز از او پرسیدم : آرزوی دیگری نداری؟

 

گفت : نه ، آخر تو صاحب خیلی خوبی هستی و خدا جون مهربون تمام آرزوی هایم را با داشتن صاحب خوبی چون شما ، قبلا برآورده کرده است.

 

پایان انشا ماهی در حوض قالی

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 11,904
  • بازدید کلی : 254,075